Vattenträning

Vattenträning/vattengympa är den perfekta träningsformen för dig som är gravid!
I det härligt varma vattnet upplever du en lätthet som du inte trodde var möjlig. Bra pulsträning, skön smidighetsträning och mycket mer blir möjligt när vattnet bär din tyngd. Passar även dig med besvär från rygg och fogar. Passen är noga uppbyggda just för att inte belasta fogarna.

Efter träningen lägger sig ett härligt lugn över poolen. Ljuset släcks ned för den rogivande avslappningsstunden. Underbara avslappningsövningar varvas med profylaxandning, målbilder, tips och trix av barnmorskan.

I den sköna poolen blir det naturligt för dig att tillsammans med kursledaren, som är barnmorska, börja tänka på och förbereda dig inför förlossningen.

När bör du gå kursen

Välj gärna att starta en kurs runt gravidvecka 28-30. För mot slutet av din graviditet njuter du som mest av träningen och passens förlossningsteman känns mer relevanta och intressanta. Självklart får du börja tidigare i din graviditet om du vill det.
Väntar du tvillingar bör du starta något tidigare.
Du kan göra din bokning efter att du nått grav.vecka 12+0.

Passar det alla

Det passar de allra flesta men om du brukar ha upprepade besvär med urinvägsinfektioner bör du inte välja vattenträning. Det är stådjup i poolen, så det finns inget krav på simkunnighet.

pris

Kurspris: 1500kr.  Alternativt beala för 4 pass åt gången, á 800kr.